Tiedote: Ajankohtaiset asiat opiskelun aloittamiseen liittyen

Arvoisa opiskelija!

Olet lämpimästi tervetullut aloittamaan/jatkamaan opiskelua Lehtimäen opistolla!

Opiskelu alkaa sunnuntaina 9.8.2020 klo 13.00 majoittumisella. Päiväkahvi tarjotaan klo 14.00 ja sen jälkeen klo 16 saakka on mahdollisuus keskustella opintoihin liittyvistä asioista oman ryhmänohjaajan kanssa sekä tutustua muuhun henkilökuntaan.

TULO OPISTOLLE:

Turvallisuutesi COVID-19 pandemian jatkuessa on meille ensiarvoisen tärkeää. Järvi-Pohjanmaan infektiotaudeista vastaava lääkäri on ohjeistanut seuraavasti:

Suosittelemme, että olet karanteeninomaisissa olosuhteissa kaksi viikkoa (14 vrk) ennen opistolle tuloa.

Voit olla perheesi ja läheistesi kanssa, omassa kotona tai asumis- ja hoivayksikössä. Vältä ulkopuolisia kontakteja ennen opistolle tuloasi, esimerkiksi tapahtumia/tilaisuuksia, joissa on paljon ihmisiä. Tarvittavien asiointien hoitaminen kuten kaupassa käynti ja apteekkiasiat on hyvä ajoittaa hiljaiseen aikaan. Jos joudut kohtaamaan lähipiirisi ulkopuolisia henkilöitä, niin käytä suu- ja nenäsuojaimia. Suu- ja nenäsuojaimia voi ostaa apteekista. Muista turvavälit ja hyvä käsi- ja yskimishygienia. Näillä toimilla on merkittävä vaikutus estää itsesi ja muiden sairastuminen.

Jos karanteeninomaisia olosuhteita on hankala toteuttaa kotona tai siinä yksikössä missä olet, niin ota yhteys opistolle – järjestämme täällä vastaavasti karanteenin.

Suosittelemme, että tulet opistolle taksilla tai omalla kuljetuksella. Jos joudut tulemaan julkisilla liikennevälineillä (juna, linja-auto), niin huomioi turvavälit ja käytä suu- ja nenäsuojainta.

Kotilomien järjestelyistä ja niihin liittyvistä ohjeistuksista tiedotetaan lisää myöhemmin.

Lehtimäen opiston  ohjeistuksia tästä linkistä.

Tervetuloa ja nähdään opistolla!

Otathan rohkeasti yhteyttä, jos jokin asia askarruttaa.

Eija Saarimaa, rehtori

Lisätiedot: